Συχνά οι
γονείς και οι δάσκαλοι καθυστερούν να παρατηρήσουν δυσκολίες που σχετίζονται με
τις κινητικές δεξιότητες ενός παιδιού, σε αντίθεση με τις δεξιότητες του λόγου
που είναι πάντα πιο εύκολα παρατηρήσιμες.
Στην
πραγματικότητα, η εικόνα του παιδιού μέσα στην τάξη του νηπιαγωγείου
(προ-νηπίου) μπορεί να μας δώσει πολλά στοιχεία για την κινητική του εξέλιξη.
Η παρατήρηση
του παιδαγωγού, αλλά και του γονιού, κατά τη διάρκεια σχολικών δραστηριοτήτων
και παιχνιδιού, μπορεί να βοηθήσει κατά πολύ στην έγκαιρη παρέμβαση δυσκολιών
λεπτής και αδρής κινητικότητας, προσοχής και συγκέντρωσης που είναι και οι
κύριοι λόγοι επανάληψης του νηπιαγωγείου, σε περιπτώσεις παιδιών τυπικής κατά
τα άλλα ανάπτυξης.
Παρακάτω,
μπορείτε να διαβάσετε 10 σημάδια που μας δείχνουν ότι το παιδί χρειάζεται να
αξιολογηθεί άμεσα από κάποιον εξειδικευμένο εργοθεραπευτή:
1. Έχει κακή
στάση σώματος, είτε στην καρέκλα είτε όταν κάθεται σε μη στηριζόμενη θέση, όπως
π.χ. οκλαδόν, σε κύκλο κλπ. Το παιδί που δυσκολεύεται να στηριχτεί, μπορεί να
το δείτε συχνά να ξαπλώνει μπρούμυτα ή να κυλάει ανάμεσα στα άλλα παιδιά του
κύκλου.
2. Συχνά πέφτει και χτυπάει επάνω σε αντικείμενα και ανθρώπους κατά λάθος, αλλά και επίτηδες.
3. Παρουσιάζει άγνοια κινδύνου και βρίσκεται συχνά σε καταστάσεις επικίνδυνες, χωρίς να υπολογίζει την ασφάλειά του ή την ασφάλεια των άλλων.
4. Στέκεται συχνά παρατηρητής σε παιχνίδια στην παιδική χαρά χωρίς να εμπλέκεται σε αυτά, ειδικά όταν χρειάζεται να τα χειριστεί μόνο του.
5. Δυσκολεύεται να σταθεί και να ακολουθήσει τη σειρά ή τον κύκλο, ειδικά κατά τη βάδιση/τρέξιμο.
6. Επιλέγει σχεδόν πάντα το ίδιο κινητικό παιχνίδι και αποφεύγει να εμπλακεί σε άλλα που δεν γνωρίζει, τα οποία μπορεί να χρειάζονται επιδέξιους κινητικούς χειρισμούς.
7. Αποφεύγει τις δραστηριότητες που απαιτούν δεξιότητες λεπτής κινητικότητας, όπως το γράψιμο, τη ζωγραφική και το ψαλίδι. 8. Επίσης, μπορεί να εμφανίζει λάθος τρόπο λαβής του μολυβιού ή να πιέζει περισσότερο/λιγότερο απ’ ότι πρέπει το μολύβι στο χαρτί.
9. Δυσκολεύεται στην κατασκευή πάζλ ή σε άλλου τύπου κατασκευές, όπως με τουβλάκια, ξύλινα εργαλεία, κλπ.
Δυσκολεύεται σε καθημερινές δεξιότητες αυτό-υπηρέτησης, όπως να ντυθεί, να βάλει τα παπούτσια του, να βουρτσίσει τα δόντια του, κλπ.
10 .Παρουσιάζει γενικά μεγαλύτερη δυσκολία από τους συμμαθητές του στο να διατηρήσει την καθαριότητα και την τάξη στη θέση του, να είναι συνεπές στις εργασίες του, να προσέχει και να συγκεντρώνεται σε δραστηριότητες μέσα στην τάξη.
2. Συχνά πέφτει και χτυπάει επάνω σε αντικείμενα και ανθρώπους κατά λάθος, αλλά και επίτηδες.
3. Παρουσιάζει άγνοια κινδύνου και βρίσκεται συχνά σε καταστάσεις επικίνδυνες, χωρίς να υπολογίζει την ασφάλειά του ή την ασφάλεια των άλλων.
4. Στέκεται συχνά παρατηρητής σε παιχνίδια στην παιδική χαρά χωρίς να εμπλέκεται σε αυτά, ειδικά όταν χρειάζεται να τα χειριστεί μόνο του.
5. Δυσκολεύεται να σταθεί και να ακολουθήσει τη σειρά ή τον κύκλο, ειδικά κατά τη βάδιση/τρέξιμο.
6. Επιλέγει σχεδόν πάντα το ίδιο κινητικό παιχνίδι και αποφεύγει να εμπλακεί σε άλλα που δεν γνωρίζει, τα οποία μπορεί να χρειάζονται επιδέξιους κινητικούς χειρισμούς.
7. Αποφεύγει τις δραστηριότητες που απαιτούν δεξιότητες λεπτής κινητικότητας, όπως το γράψιμο, τη ζωγραφική και το ψαλίδι. 8. Επίσης, μπορεί να εμφανίζει λάθος τρόπο λαβής του μολυβιού ή να πιέζει περισσότερο/λιγότερο απ’ ότι πρέπει το μολύβι στο χαρτί.
9. Δυσκολεύεται στην κατασκευή πάζλ ή σε άλλου τύπου κατασκευές, όπως με τουβλάκια, ξύλινα εργαλεία, κλπ.
Δυσκολεύεται σε καθημερινές δεξιότητες αυτό-υπηρέτησης, όπως να ντυθεί, να βάλει τα παπούτσια του, να βουρτσίσει τα δόντια του, κλπ.
10 .Παρουσιάζει γενικά μεγαλύτερη δυσκολία από τους συμμαθητές του στο να διατηρήσει την καθαριότητα και την τάξη στη θέση του, να είναι συνεπές στις εργασίες του, να προσέχει και να συγκεντρώνεται σε δραστηριότητες μέσα στην τάξη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου