ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 18ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 18ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010

Σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής με Υπερκινητικότητα Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)

Το παιδί με «Διάσπαση Προσοχής» (Inattention): 
 1.Συχνά αδυνατεί να παρακολουθήσει προσεκτικά λεπτομέρειες ή κάνει απρόσεχτα λάθη στη σχολική εργασία ή άλλη εργασία.
2.Συχνά έχει δυσκολίες να κρατά την προσοχή σε μια δραστηριότητα ή παιγνίδι.
3.Συχνά φαίνεται να μην προσέχει (ακούει) όταν του μιλούν ευθέως.
4.Συχνά φαίνεται να μην ακολουθεί οδηγίες και αποτυγχάνει να τελειώσει σχολική εργασία, μικροδουλειές ή υπευθυνότητες στην εργασία (όχι επειδή είναι του χαρακτήρα του ή επειδή δεν κατάλαβε τις οδηγίες).
5.Συχνά έχει δυσκολίες στην οργάνωση εργασιών και δραστηριοτήτων.
6.Συχνά αποφεύγει, δεν του αρέσει ή είναι απρόθυμος να ασχοληθεί με εργασία που απαιτεί αρκετή πνευματική προσπάθεια.
7.Συχνά χάνει πράγματα απαραίτητα για εργασίες ή δραστηριότητες.
8.Συχνά η προσοχή του αποσπάται εύκολα από εξωτερικά ερεθίσματα.
9.Συχνά ξεχνά καθημερινά συνηθισμένες δραστηριότητες.
10.Συχνά έχει νευρικές κινήσεις ποδιών ή χεριών ή στριφογυρίζει στην καρέκλα.
11.Συχνά σηκώνεται και φεύγει από το κάθισμα στη τάξη ή σε περιστάσεις όπου αναμένεται να παραμείνει στη θέση του.
12..Συχνά τρέχει ή σκαρφαλώνει υπερβολικά σε χώρους που είναι ακατάλληλοι ή επικίνδυνοι. (στους εφήβους και ενήλικες συνήθως περιορίζεται σε υποκειμενικό αίσθημα ανησυχίας).
13.Συχνά έχει δυσκολίες να παίξει ή να συμμετάσχει σε ελεύθερες δραστηριότητες ήρεμα.
14.Συχνά «είναι στο πόδι» ή συμπεριφέρεται σαν να «κινείται μηχανικά».
15.Συχνά μιλά υπερβολικά, παρορμητικά (Impu1sivity)
16.Συχνά και απότομα φωνάζει απαντήσεις πριν ολοκληρωθεί η ερώτηση.
17.Συχνά δυσκολεύεται να περιμένει στη σειρά.
18.Συχνά διακόπτει ή επεμβαίνει όταν μιλούν ή παίζουν οι άλλοι.
Χαρακτηριστικά του παιδιού με Μαθησιακές Δυσκολίες
 
ØΑσταθές, ασυνεπές έχει καλές και κακές μέρες
Ø Ελλειμματική προσοχή' διάσπαση.
ØΔουλεύει με πολύ αργούς ρυθμούς δεν τελειώνει στην ώρα του.
ØΑπρόσεκτο, βιαστικό, γράφει ή δίνει απαντήσεις χωρίς να σκεφτεί.
ØΚακή οργάνωση, το γραφείο του είναι ακατάστατο, χάνει πράγματα, ανοργάνωτο σε εργασιακές συνήθειες.
ØΧαμηλή ανοχή σε απογοητεύσεις, τα παρατάει εύκολα ή εκρήγνυται.
ØΔυσκολεύεται να εκτελέσει οδηγίες, ειδικά όταν πρόκειται για μακρά αλληλουχία οδηγιών.
ØΤα εκλαμβάνει όλα κυριολεκτικά' δεν αντιλαμβάνεται τα αστεία, τα λογοπαίγνια, τον σαρκασμό, τις πολλαπλές έννοιες των λέξεων.
ØΔυσκολεύεται να επικεντρωθεί στο κεντρικό θέμα' αναφέρει άσχετα θέματα.
ØΔεν αντιλαμβάνεται σχέσεις αιτίας-αιτιατού' δεν προβλέπει ούτε αξιολογεί.
ØΔυσκολεύεται να μεταφέρει τη γνώση από ένα μάθημα ή μία κατάσταση σε μία άλλη.
ØΠάντα ρωτάει «Γιατί;» και χρειάζεται να του επαναλαμβάνουν τα ίδια πράγματα
ØΠροβλήματα στο γραφοκινητικό συντονισμό' κακός γραφικός χαρακτήρας.
Ø Αργό και ανακριβές όταν προσπαθεί να αντιγράψει από τον πίνακα
Συμπτώματα Διαταραχής Ελλειμματικής  Προσοχής με Υπερκινητικότητα
ØΕλλειμματική προσοχή! Διάσπαση
•Δυσκολία συγκέντρωσης στη λεπτομέρεια' λάθη απροσεξίας
•Περιορισμένο εύρος προσοχής κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων και εργασιών
•Φαίνεται να μην ακούει
•Εύκολη διάσπαση από εξωτερικά ερεθίσματα
•Δυσκολία ολοκλήρωσης εργασιών
•Αποφεύγει ή εκφράζει δυσαρέσκεια για εργασίες που απαιτούν αδιάσπαστη προσοχή
•Δυσκολία στην οργάνωση εργασιών και δραστηριοτήτων
•Απώλεια αντικειμένων, όπως βιβλία, εργασίες κλπ.
• Ξεχνάει
ØΥπερκινητικότητα
•Κινείται νευρικά ή στριφογυρίζει στη θέση του
•Φεύγει συχνά από το θρανίο του στο σχολείο
•Τρέχει ή σκαρφαλώνει υπερβολικά
•«Εν κινήσει» ή με τάση για συνεχή δραστηριότητα
• Μιλάει υπερβολικά
ØΠαρορμητικότητα
•Δεν σκέφτεται πριν ενεργήσει
•Διακόπτει συζητήσεις και δραστηριότητες άλλων
•Απαντάει σε ερωτήσεις πριν ολοκληρώσει ο ομιλητής
• Δυσκολεύεται να περιμένει τη σειρά του
•Ολοκληρώνει βιαστικά και με προχειρότητα τις εργασίες του
Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Δυσλεξία)
•Υπάρχει δυσλεκτικός ενήλικας μέσα στην οικογένεια
•Παρουσιάζει αστάθεια όσον αφορά στην χρησιμοποίηση του ενός χεριού έναντι του άλλου στην εκτέλεση έργων της καθημερινής του ζωής
•Εμφανίζει προβλήματα στην εκτέλεση έργων που προϋποθέτουν προσανατολισμό στο χώρο (αριστερά – δεξιά, πάνω – κάτω, βοράς – νότος κ.λ.π)
•Μίλησε αργά. Έφτασε στην σχολική ηλικία και η ομιλία του είναι ατελής, παραλείπει συλλαβές
•Έχει πρόβλημα με τους χρόνους των ρημάτων ή τις αντωνυμίες
•Δυσκολεύεται υπερβολικά να μάθει την ώρα, ακόμα και μετά την ηλικία των 7 ετών
•Δυσκολεύεται να πει τις εποχές ή τις ημέρες με τη σειρά τους
•Η συμπεριφορά του στο σπίτι ή στο σχολείο δείχνει πως είναι πολύ πιο έξυπνος απ’ ότι φανερώνει η επίδοσή του στην ανάγνωση και τη γραφή

Δεν υπάρχουν σχόλια: